voor MKB en particulieren
T: 0318-565567

Webwinkel tips

De online consumentenuitgaven in Nederland zijn het afgelopen jaar toegenomen tot 14 miljard euro. Toch is het hebben van een webwinkel geen garantie voor succes. Veel online winkels sluiten binnen een jaar na de oprichting. Hoe zorg je er als ondernemer voor dat jouw webshop de concurrentieslag overleeft? 

Consumenten vinden steeds makkelijker de weg naar online shoppen. Ondanks deze nieuwe bloeiperiode voor webshops blijkt dat al snel het kaf van het koren gescheiden wordt. Van de 10.088 webwinkels die hun deuren openden in 2013 zijn er op dit moment nog 6692 actief, becijferde de aanbieder van kredietrapporten Creditsafe op verzoek van het Financieel Dagblad.

Een sterke webshop moet in elk geval aan de volgende voorwaarden voldoen:

Zorg voor toegankelijke, goed werkende winkelsoftware. Een heldere template en goede layout maakt het makkelijk voor klanten om te navigeren en te kopen.

Vermeld duidelijk contactgegevens op de website. Dit wekt vertrouwen bij je koperspubliek, dat soms graag telefonisch of via de mail geïnformeerd wil worden.

Zorg voor een heldere en eerlijke productomschrijving met goed fotomateriaal. 'What you see is what you get!' Zonder deze ondersteunende informatie verkoopt jouw product of dienst zichzelf niet.

Verwaarloos je klantenservice niet. Behandel e-mails zo snel mogelijk en laat (potentiële) klanten weten dat hun vraag of verzoek is gehoord.